De situatie is ernstig, maar niet hopeloos!

Het zijn allemaal veelvoorkomende dagelijkse situaties die voor hevige stress op het werk en frustratie zorgen, bij jezelf en je omgeving.  Herken jij jezelf in één van de 11 onderstaande (werk)situaties?

Herken jij deze stresssituatie(s) op het werk?

  1. Je nam je voor om iets op een andere, meer geschikte manier te doen, maar ’s avonds moet je vaststellen dat je onbewust opnieuw in je oude gedrag hervallen bent.
  2. Na een bespreking weet je beter wat je had moeten zeggen dan tijdens de bespreking.
  3. Je probeert rustig te blijven, maar voelt de stress toch opkomen.
  4. Een (anders positieve) klant haalt alsmaar negatieve punten naar boven.  Hij lijkt blind voor de positieve zaken.  Je ervaart dat jullie mijlenver van elkaar verwijderd geraken en voelt je machteloos.
  5. Je werd kwaad en hebt zaken gezegd waarvan je achteraf pas de reikwijdte beseft.
  6. Je hoort je collega’s aan de andere kant van het landschapsbureau beter, dan de klant die je aan de lijn hebt.
  7. Opgeladen en enthousiast kom je op kantoor toe.  Jouw collega is aan het klagen en heeft duidelijk de moed verloren.  Langzaam maar zeker word je je gewaar dat jouw positieve mood ook al een heel stuk verdampt.
  8. Je komt rustig op het werk, men loopt en holt van her naar der. En nog geen 5 minuten later zit jij ook mee in die rush mode.
  9. Jouw werk vergt concentratie, maar het lukt je moeilijk om gefocust te blijven.
  10. Je geraakt niet door je werk en doet wat overuren. Het wordt iets systematisch. Gaandeweg ervaar je dat je – ondanks het harde werk en de vele uren – toch minder efficiënt geworden bent.
  11. Na een stressvolle werkdag, krijgt het eerste het beste gezinslid jouw ontladingsvlaag over zich heen.


Het goede nieuws: dit kan anders !

Als je snapt hoe jouw hersenen, jouw stressmechanisme en verlies van zelfsturing werkt, dan kan dit helemaal omgedraaid worden.  De situatie voelt wel ernstig, maar is niet hopeloos !

Zelfsturing aanleren bij Astrana

Jouw zelfsturing kun je verhogen, door positief om te gaan met je stress, door te functioneren vanuit de geschikte hersenfrequenties.  Dat kun je bij ons leren!

 

>> Er zijn in het najaar 2017 twee open lessenreeksen gepland.
Ga naar onze trainingspagina voor meer concrete info of neem contact met ons op.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *